T5 Zone
RAPPEL :
Le forum ainsi que ses gestionnaires (administrateurs, modérateurs...) ne peuvent être tenus responsables de vos écrits qui restent sous VOTRE unique responsabilité (même si l'équipe de T5zone reste vigilante).
Tout message contrevenant aux lois françaises en vigueur sont interdits et n'engage que vous juridiquement.
T5zone est un forum privé nécessitant une inscription personnelle pour participer, lire, écrire (excepté la partie petite annonce qui reste public). De ce fait, tout ce qui est écrit, diffusé sur le forum T5zone reste du "domaine privé au forum T5zone" et ne peut être diffusé, copié par quelques moyens que se soit, par exemple numérique (site internet, forum, ...), format papier...
Au plaisir de vous lire.
L'équipe T5zone
RASSO NATIONAL 2017
Adhérer à l'association T5zone.com
Partenaires de l’association T5zone.com
Pièces Combi transporter T5 - MECATECHNIC
Accès à la boutique T5zone.com
Derniers sujets
Rechercher

Résultats par :

Rechercher Recherche avancée

Hilo eleveting roof systems

Page 2 sur 6 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Re: Hilo eleveting roof systems

Message  m2001margot le Jeu 13 Aoû 2015 - 16:43

suivant le tarif je serait peut être intéressé

Conducteur T5

Masculin Age : 43
Localisation (Ville) : lyon
N° de Département : 69 - rhone
Profession : artisant

Revenir en haut Aller en bas

Message  RS15 le Ven 14 Aoû 2015 - 15:25

Selon le tarif, pour moi aussi.

Vw Multivan Atlantis 2.5TDI 174Ch du 10/2007 avec 136000km, autoradio Liberty, caméra de recul, caméra avant, reprog Digiservice, écran plafonnier 15 pouces, Downpipe RM Motors et EGR Off, collecteur resurfacé et turbo changé
RS15
Conducteur T5
Conducteur T5

Masculin Age : 36
Localisation (Ville) : Aurillac
N° de Département : 15-Cantal
Profession : responsable maintenance en injection plastique

Message  ScratVan le Ven 14 Aoû 2015 - 19:35

Salut

Je veux pas faire mon rabat joie mais j'ai vu sur un forum de T4 et T5 Anglais un gars pas content du tout !

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=218451&page=2
Ce message date et visiblement les soucis sont réglés depuis

HILOROOF est présent sur le forum en question donc lire pour avoir des infos

Stef

Année 2007 et 165 000 Kms
ScratVan
Conducteur T5
Conducteur T5

Masculin Age : 42
Localisation (Ville) : sainte genevieve
N° de Département : 60

Message  Sambvan le Ven 14 Aoû 2015 - 21:40

Je suis content de voir que d'autres personnes s'itéressent comme moi à ce toit.

J'ai pris contact avec eux il y a quelques semaines pour leurs poser quelques questions.
En premier lieu, étant assez bleu sur le sujet, je voulais savoir si le fait de poser le toit sur un véhicule avec porte coulissante côté droit posait problème.
Je voulais aussi savoir s'ils avaient déjà instalé ces toits pour des clients en dehors de UK.

Très rapidement et aimablement m'ont répondu qu'ils ne posaient plus les toits eux mêmes, mais qu'il faudrait s'adresser à leur liste d'installateurs agréés. Il m'a parlé de 3 clients allemands qui ont fait le voyage pour le faire poser chez Visiontech T5 - Ils sont à Essex. Il m'a donc conseillé de contacter cet instalateur.

Si vous voulez, je me propose pour faire une demande de renseignements pour installation groupée auprès ce cet instalateur.
Sambvan
Piéton
Piéton

Masculin Age : 44
Localisation (Ville) : Suisse, Genève
N° de Département : Suisse, Genève

Message  abspanion le Ven 14 Aoû 2015 - 21:44

Sur, sur   de toute façon des gars mécontents tu en trouveras toujours y compris pour nos T5....

J'ai pris contact avec eux j'attends la réponse, je vous tiens au courant. Ha Sambvan a déjà pris contact je vois, super j'ai également une porte à droite !!! Perso je suis prêt à y faire un saut pour la pose J'attends les tarifs détaillés

Multivan Startline moteur BNZ 130cv de 2007 Couleur noire 136000 km. Jantes 16 et 18 pouces de touareg pour l'été. Vérin de capot. Déflecteurs. Transfomation Facelift. Centrale Multimedia Android 4.4.4. Kitkat GPS. Camera de recul wireless. Radar avant/arrière . Ajout d'une roue de secours. Table "Noflex" maison. Embase pivotante siège passager. Poignée montant avant droit. Protection seuil PC arrière. Porte vélos VW. Prises 12v et USB supplémentaires (coffre et passagers). Teintage vitres Glastint. Module cuisine/rangements amovible. Reprogrammation et neutralisation vanne EGR : "OK". Installation d'un auvent VW. Tente de hayon VWVérins 1400N pour compenser l'installation du porte vélos. Vanne N75 neuve. Commodo d'allumage auto des phares avec coming and leaving home. Poses de plaques de condamnation EGR. En cours installation en config d'origine d'un Webasto stationnaire airtop 3500 ST et batterie Aux
abspanion
T5 de Bronze
T5 de Bronze

Masculin Age : 52
Localisation (Ville) : Biarritz
N° de Département : 64
Profession : Schtroumpf grognon

Message  AirDeD2 le Dim 16 Aoû 2015 - 20:16

tu peux nous compter comme intéressés.
Je regarde aussi du côté de DubBox.

Ce qui me plait c'est la hauteur de mouvement une fois ouvert, quitte à ouvrir le toit autant que ça soit vaste!!!
AirDeD2
Jeune permis
Jeune permis

Masculin Age : 41
Localisation (Ville) : MONTGISCARD
N° de Département : 31

Message  marcus56 le Dim 16 Aoû 2015 - 20:18

Salut abspanion  

Je pense avoir compté  un dizaines  de personnes  pour le toit  (selon tarif)

On attend de tes nouvelles  

marcus56
As du volant
As du volant

Masculin Age : 55
Localisation (Ville) : vannes
N° de Département : 56
Profession : Artisan

Message  abspanion le Dim 16 Aoû 2015 - 22:08

Yep dès que j'ai des news

Multivan Startline moteur BNZ 130cv de 2007 Couleur noire 136000 km. Jantes 16 et 18 pouces de touareg pour l'été. Vérin de capot. Déflecteurs. Transfomation Facelift. Centrale Multimedia Android 4.4.4. Kitkat GPS. Camera de recul wireless. Radar avant/arrière . Ajout d'une roue de secours. Table "Noflex" maison. Embase pivotante siège passager. Poignée montant avant droit. Protection seuil PC arrière. Porte vélos VW. Prises 12v et USB supplémentaires (coffre et passagers). Teintage vitres Glastint. Module cuisine/rangements amovible. Reprogrammation et neutralisation vanne EGR : "OK". Installation d'un auvent VW. Tente de hayon VWVérins 1400N pour compenser l'installation du porte vélos. Vanne N75 neuve. Commodo d'allumage auto des phares avec coming and leaving home. Poses de plaques de condamnation EGR. En cours installation en config d'origine d'un Webasto stationnaire airtop 3500 ST et batterie Aux
abspanion
T5 de Bronze
T5 de Bronze

Message  Sambvan le Dim 16 Aoû 2015 - 23:57

Je suis en train de comparer les caractéristique du HILO et du SCA 194.

HILO :
Surface de couchage : L 200 x 113 cm
Poids du toit : env. 120 kg (avec sommier à lattes et matelas ?, Hilo ne spécifient pas ça sur leur site)
Hauteur du véhicule toit fermé: ?

SCA :
Dimensions de la coque de toit : L 295 x l 147 x h 9 cm
Surface de couchage : L 200 x l 120 cm
Poids du toit avec sommier à lattes et matelas : env. 85 kg
Hauteur du véhicule toit fermé : 199 cm

A compléter...

Sambvan
Piéton
Piéton

Message  marcus56 le Lun 17 Aoû 2015 - 8:22

Beau  travail Sambvan

marcus56
As du volant
As du volant

Masculin Age : 55
Localisation (Ville) : vannes
N° de Département : 56
Profession : Artisan

Message  dref13 le Lun 17 Aoû 2015 - 12:09

Par contre en comparaison des SCA et REIMO, je ne pense pas qu'il soit possible de laisser le matelas avec le toit fermé, car trop épais.
D'où l’épaisseur moindre du toit.

dref13
Conducteur T5
Conducteur T5

Localisation (Ville) : Marignane
N° de Département : 13

Message  fzs15 le Mar 18 Aoû 2015 - 2:15

: T5 HiLo Elevating Roof: Headroom with RIB Bed seat

hiloroofs

15-02-14, 18:03

Contrary to recent comments made by some posters - we would like to make you aware that by fitting a HiLo elevating roof there is very little compromise to the head height in a panel van & even some considerable gain if your vehicle is a Caravelle or Shuttle.

With the roof bed fitted and roof closed, the new headlining would be just 52mm lower than the original headlining (a very small, and as you'll see irrelevant amount – particularly considering the HiLo's external increase in height over the standard T5's profile of just 15mm... No mean engineering feat, we're sure you'll agree).

AND, if fitting the roof & bed to either a Caravelle or Shuttle, with the new bed bottom/ ceiling you would actually have 8mm MORE room than with the original headlining! Please also note that the rear air conditioning can still be accommodated in either a Caravelle or Shuttle.

Attached are 2 pics a recent customer mailed us of his son (6' 2") outside his recently completed HiLo conversion (yes, roof on the LWB T5 behind him really has got one of our roofs on!) Appreciate the internal pic is a bit grainy, but can confirm that he is sat on what is considered to be the most popular, full height leg RIB rock & roll bed (which has NOT had 10cm trimmed off the bottom as some say they have to do when fitting a Re*mo), on top of a standard 12mm ply floor - and still has what he stated as being comfortable head clearance.

We believe it is worth pointing out the obvious, that the average height of a man in the UK today is 5ft 9ins (175.3cm) – a woman being 5ft 4ins (163.7cm), and that if you're sat in the back of your van/ camper, you'll more often than not have the roof up cooking/ eating etc... Also that those sat in the back for long journeys will usually be kids rather than adults.

FYI, the young man in the photo recently completed an 800 mile round trip (Notts to Liskeard, Cornwall) in 4 days in the same vehicle, on the same seat – and at the end of the journey he was still smiling when he had these taken!
Hope that helps you to make a more informed decision...

ed-j

15-02-14, 19:32

Without getting drawn into comments on your roof, I regularly fit Reimo roofs and often though not always couple it with a RIB seat.
It is neccessary when ordering a RIB seat from Scopema, to specify the height of the frame as this is built to order. Most T5 frames are built between 33 and 34cm depending on the floor thickness. These frame heights allow the bolts of the RIB seat to just about skim over the wheel arch. Any lower and you need to flatten the top of the arch (which I would not do), any higher and you are even closer to the roof of the van. The RIB seat is quite high amongst standard rock n roll type units.
I am 5'7" and whilst I can sit comfortably on a RIB seat without touching the roof, if I was any closer I would find it a bit cloustrophobic. The effect is even worse if you sit towards the side of the van where the roof tapers down.
We have had customers over 6 ft manage OK with either no pop top roof or a Reimo roof or SCA, and I suppose as long as your customer is happy with the headroom available that is all that counts.

hiloroofs

15-02-14, 21:31

Thanks for that Ed, that's just the point we were trying to make - that there is no discernible difference in internal head height with the same R&R bed and roof closed in a HiLo, than there is in an SCA, Reimo, or any one of the budget copies.

That is contrary to the relatively huge difference in height between our unique, patented super-low poptop and the rest when closed from the outside...

Also worth reiterating to anyone who is considering their options/ has never converted a T5 before, that it is accepted best practice to always install your roof before choosing a seat bed and converting downstairs, to give plenty of opportunity to measure/ mock up/ try out before deciding what kit/ furniture is right for you.

ed-j

15-02-14, 21:39

What is the exact height from your finished floor (assuming its 12mm ply like most are), to the underside of the roof bed when its down and the roof folded?

thebouncingbunny

15-02-14, 22:32

I must admit I'm no fan of the rib bed as even I feel perched on it.that guy in the pics would come out of that van like Quasimodo if he sat on the other side of that seat surely?
I really wanted an rib in my shuttle but felt the compromises were too great in the end.getting the clearance over the arches with the original panels in place meant headroom issues my two tallish stepsons would complain about and their dear old nan couldn't touch the floor,lol.
Is the hi lo roof more invasive than the Riemo roof then?
P.s I like the way you have the seat trimmed upT:

noah

16-02-14, 07:31

He's not exactly sat upright with good posture is he?

What's the thickness of the foam on the rib? It looks extremely thick.
Could you not loose a couple of inches of foam?

ed-j

16-02-14, 09:46

He's not exactly sat upright with good posture is he?

What's the thickness of the foam on the rib? It looks extremely thick.
Could you not loose a couple of inches of foam?

There isnt that much foam on a RIB as its designed to be sat on one side and sleep on the other. You wont be changing the shape on it though - it is usually purchased as a fully upholstered seat.

hiloroofs

16-02-14, 19:18

Hi,

We have this afternoon measured an original T5 panel van (i.e. no elevating roof fitted) from top of 12mm floor + vinyl covering to original headlining as being 1375mm (54.25ins).

Measurements as requested from top of 12mm floor + vinyl to bottom of HiLo roof bed in another van when closed = 1330mm (52.5ins) - a difference internally of just 45mm (1.75ins).

We have another customer in the workshop - this time with a Caravelle, who's full width factory rear seat measures 440mm from floor to front edge of seat & 360mm from floor to back of seat.

Compare this to a RIB seat bed at 525mm from floor to front of seat, and 450mm floor to back of seat.

Upshot is that a RIB seat bed is indeed high as Ed-J points out (effectively 85mm higher at front, and 90mm at back of seat than the VW designed Caravelle seats and most Rock & Roll beds).

We hope this is what appears to be a another popular misconception straightened out (i.e that the lowest closing roof on the market + its crash tested safety frame + the inboard hinges + canvas fully stowed = no "real world" loss in headroom for those of average or even above average height - even when using a bed that's been designed for whatever reason, to be almost 100mm higher than necessary).

ed-j

16-02-14, 20:27

Hi,

We have this afternoon measured an original T5 panel van (i.e. no elevating roof fitted) from top of 12mm floor + vinyl covering to original headlining as being 1375mm (54.25ins).

Measurements as requested from top of 12mm floor + vinyl to bottom of HiLo roof bed in another van when closed = 1330mm (52.5ins) - a difference internally of just 45mm (1.75ins).

We have another customer in the workshop - this time with a Caravelle, who's full width factory rear seat measures 440mm from floor to front edge of seat & 360mm from floor to back of seat.

Compare this to a RIB seat bed at 525mm from floor to front of seat, and 450mm floor to back of seat.

Upshot is that a RIB seat bed is indeed high as Ed-J points out (effectively 85mm higher at front, and 90mm at back of seat than the VW designed Caravelle seats and most Rock & Roll beds).

We hope this is what appears to be a another popular misconception straightened out (i.e that the lowest closing roof on the market + its crash tested safety frame + the inboard hinges + canvas fully stowed = no "real world" loss in headroom for those of average or even above average height - even when using a bed that's been designed for whatever reason, to be almost 100mm higher than necessary).

I would disagree about the comment 'no real world loss in headroom'. I have just measured my standard reimo roof and the floor to underside of roof bed height is just over 1380mm. A difference to the hilo roof system of 50mm or approximately 2 inches. Now this is obviously due to the bed platform and mattress and canvas on the hilo having to come down into the van due to the fact that if the outer roof shell is lower, the rest has to go somewhere. In my reimo roof it goes up and the result is a more obvious addition to the height, but no reduction in height beneath it.
Whether that loss of 2 inches is important will possibly depend on the height of the customer and the bed system that they chose and whether they consider future resale. There are other bed systems that are crash and pull tested that result in a lower seating position. However, we find that a large proportion of our customers having researched the market, request a RIB seat to be fitted.

hiloroofs

17-02-14, 20:19

Thanks Ed, think you may well have hit the nail on the head – the discerning Customer requiring something discreet & professional has already decided (regardless of his/ her physical standing height) that the ”2 inches” when down is a tiny price to pay to end up with a “stealth camper” that looks this good.

Having read your comments we would like to remind you of the flip side - that when the HiLo roof & bed is elevated, you have an extra ½m standing height right at the back of the vehicle, or ½m headroom on top of the bed itself right at the back when in sleeping position. This means there's no need to stoop anywhere along the entire walking length of your T5 (bags of additional space – more than any other, at the front too) – particularly useful for those like yourself who say they could be borderline claustrophobic.

With regard resale value, we know that in addition to the all important “look” & performance of a roof, the quality of construction and multitude of innovative/ unique features of the HiLo will always be seriously taken into account when considering vs. any of the traditional “high profile” elevating roofs out there.

Ultimately, those buying a 4th or 5th generation HiLo are doing so for the same main reasons they were the early development models 2-3 years ago - i.e. the lowest profile close physically possible, the highest front & rear lift, no front pod to snag appearance or leak when parked on a hill, 4-corner drain tubes so no rain water can gather & drip on your head, 5-point lock-down system instead of fabric straps so no front lift at high speed, triple zipped windows so not restricted as to which way round you park up etc etc... The M1 crash test for complete safety peace of mind, our relatively short lead times, competitive prices, one-day fit option and the fact that a HiLo is manufactured and fitted as a single cassette (with canvas already tensioned and sealed top & bottom, so you literally can't get the installation wrong) are simply seen by our Customers as the icing on the cake.

Uberbus

17-02-14, 21:09

(which has NOT had 10cm trimmed off the bottom as some say they have to do when fitting a Re*mo)

That would be 10mm and it is not something that is a necessity with a Reimo roof just something that we do as the RIB seat does come up high as mentioned, so specifying it slightly lower does require a small dimple (5-10mm) in the top of wheel arch but in the grand scheme of things compared to say cutting a big hole in the roof for example, we think is worth it not for headroom but more to bring the floor closer to your feet when sitting on it. This is only for fixed RIB seats, sliding are kept to normal height.

2"s might not sound a lot but when an average height man 5'10" only has that much head clearance to the underside of a standard van or one of the leading German roofs whist sat on the most popular rock'n'roll bed supplied with conversions then it can make a big difference to making a van feel comfortable or claustrophobic.

Don't get me wrong I commend you on producing a roof that is low profile and has a high lift and the cassette system with the canvas already fitted reminds me of the SCA or Reimo easy-fit (both of which are available with clamps to hold them shut).

thebouncingbunny

18-02-14, 06:10

So does the roof bed have a mattress stowed in it permanantly like the reimo?

hiloroofs

18-02-14, 21:54

That would be 10mm and it is not something that is a necessity with a Reimo roof just something that we do as the RIB seat does come up high as mentioned, so specifying it slightly lower does require a small dimple (5-10mm) in the top of wheel arch but in the grand scheme of things compared to say cutting a big hole in the roof for example, we think is worth it not for headroom but more to bring the floor closer to your feet when sitting on it. This is only for fixed RIB seats, sliding are kept to normal height.

2"s might not sound a lot but when an average height man 5'10" only has that much head clearance to the underside of a standard van or one of the leading German roofs whist sat on the most popular rock'n'roll bed supplied with conversions then it can make a big difference to making a van feel comfortable or claustrophobic.

Don't get me wrong I commend you on producing a roof that is low profile and has a high lift and the cassette system with the canvas already fitted reminds me of the SCA or Reimo easy-fit (both of which are available with clamps to hold them shut).

Cheers for the commendation Clough – when a team spends this much time, money & effort designing/ creating a new product from scratch and bringing it to market, it’s nice to get the recognition, particularly from a fellow member. It means a lot.

Do think you’re veering away from the point clearly made with a pic to support in the original thread though – that someone of 6’2” can sit comfortably on a full-height RIB bed in a HiLo equipped T5 for 800+ miles and still climb out smiling! Take 10mm (0.4") off the bed legs as you specify with your Reimo conversion (necessary or not), then come another 4” down from the roof (as you agree, average height for a man in the UK today being circa 5’10”), but add the “2 inches” back in where a HiLo sits lower to allow for the flush external fit - and average height man would have an extra 2.4” on top of the headroom the customers' son in the pic already had. Ample surely?

To date, we have fitted & sold over 120 HiLo's – 99% of them onto vans with R&R beds either already fitted, or shortly to be - and not had one complaint about headroom in 3+ years.

To clarify the “lock-down” situation, a HiLo has threaded “thumb wheels” which pull the roof down tightly & securely, plus a central safety catch which all work together to give confidence at really high speed. These thumb wheels can also now be produced in carbon fibre for that custom look, and are not to be confused with either “clamps” or the old fashioned "straps". You’ll know that the latter can move around - and after fraying, can easily slip (we’ve seen several with the straps tied round the headrests in an attempt to prevent this obvious problem). These, together with the flexible front lip spoiler and low-profile aerodynamics all combine to keep our roof pressed down – so the faster you go, the more secure the HiLo feels on the road. This is in contrast to what happened to us in a 3-year old T5 we had fitted with one of the “German” roofs you refer to by a very well established UK “big name” Installer prior to a 3-week tour of France & Spain. Being in that camper, on that trip that made us realise it was time to build our own…

Having also seen your recent query on Pierrot’s HiLo post, we would clarify that the 4-corner lock-downs are not the problem you suggest at the rear either – fyi, you simply open the rear cupboard or tambour door to access it.

Interestingly, while you say “leading”, we definitely prefer “up to now better known” - as this roof is already considered to be a game-changer by every serious person to have more recently taken the time to come up and inspect one. We have no doubt that the patented HiLo system will be the standard by which all others are judged (any disbelievers only need to research just 3 of the never been seen before features/ benefits it’s had from the outset - that others laughed at here just 6 months ago, yet have since clamoured to copy)…

We will take your word re: the “cassette”, but would advise that this natural progression has come about purely as a result of our quest to make the fitting as easy/ fast as possible and minimise any Installers stress level/ margin for error. The most obvious difference - even to the uninitiated, will be that the HiLo is built around a galvanised, 6mm thick M1-tested frame where no-one else’s roof is.

SPENCE

18-02-14, 21:59

Your roofs look the dogs dangles... My mate is at your place tommorow. Black sportline. Cannot wait to see it all fitted. T:

hiloroofs

19-02-14, 19:30

So does the roof bed have a mattress stowed in it permanantly like the reimo?

Hi, yes - absolutely. Anything up to a 50mm foam/ memory mattress & cover can live permanently "upstairs" with the HiLo SWB or LWB in fully closed position.

cford67

19-02-14, 21:08

Are Hilo and extra special vehicles the same people?

delboy10

20-02-14, 10:22

No...Hilo are the maker of the roof...ESP is a fitter[disclaimer] of the roof

thebouncingbunny

20-02-14, 10:27

I would guess they are unless they are just very interested in extra special vehicles court actions.....

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=351020

Surf57

27-04-15, 17:38

Internal dims for the Hilo are 1375, and 1380 for the Reims, so surely that's only 5mm difference unless my maths are fubar.

Conducteur T5
Conducteur T5

Masculin Age : 40
Localisation (Ville) : aurillac
N° de Département : 15

Message  fzs15 le Mar 18 Aoû 2015 - 2:16

......
http://www.vwt4forum.co.uk/archive/index.php/t-352129.html

Conducteur T5
Conducteur T5

Localisation (Ville) : aurillac
N° de Département : 15

Message  msevestre le Mar 18 Aoû 2015 - 10:34

Salut

ces messages répondent à plusieurs questions.

1) possibilité de conserver la clim pour les Caravelle (et Multivan aussi j'imagine) - quel surcoût ?
2) ca se monte du châssis long (LWB T5) - quel surcoût ?
3) mousse de 5cm possible à conserver (mais donc pas de sac de couchage dans mon cas qui dort avec du 5cm bultex)

Matt

msevestre
Conducteur T5
Conducteur T5

Localisation (Ville) : Proche de TLS

Message  dref13 le Mar 18 Aoû 2015 - 12:05

Meri pour l'historique des échanges, ça répond à pas mal de questions.

dref13
Conducteur T5
Conducteur T5

Localisation (Ville) : Marignane
N° de Département : 13

Message  Sambvan le Mer 19 Aoû 2015 - 15:32

Sambvan a écrit:Je suis en train de comparer les caractéristique du HILO et du SCA 194.

HILO :
Surface de couchage : L 200 x 113 cm  
Poids du toit  : env. 120 kg (avec sommier à lattes et matelas ?, Hilo ne spécifient pas ça sur leur site)
Hauteur du véhicule toit fermé: ?

SCA :
Dimensions de la coque de toit : L 295 x l 147 x h 9 cm
Surface de couchage : L 200 x l 120 cm
Poids du toit avec sommier à lattes et matelas : env. 85 kg
Hauteur du véhicule toit fermé : 199 cm

A compléter...

Je viens de me faire remarquer une contradiction dans les informations que Hilo Roof donnent sur leur site :

” Dans leur page "http://www.hiloroofs.co.uk/elevating-roof-checklist/" ils indiquent "28. Has usable sleeping area been maximised to give a huge 2900mm (L) x 1130mm (W) in a LWB & 2500mm (L) x 1130mm (W) in a SWB”
Par contre dans leur FAQ (http://www.hiloroofs.co.uk/faq/) ils dissent "The width of the bed is 1040mm

Je viens de leur écrire pour demander quelle est l'information juste.

En ce qui me concerne, c'est un argument décissif, la taille du lit. C'est petit 104cm pour deux.
Sambvan
Piéton
Piéton

Message  Sambvan le Jeu 3 Sep 2015 - 22:36

J'ai reçu une réponse de Hilo Roof au sujet des dimensions du couchage :

"...the width of the bed board is 1040mm.

The distance from one side of the canvas to the other is 1130mm, giving 45mm extra room on either side of the bed board - (so the maximum internal width when on the bed is 1130mm). The length of the LWB bed is 2150mm. the length of the SWB bed is 1750mm."

A considérer donc que la taille "utile" du lit est de 1130mm de largeur.
Sambvan
Piéton
Piéton

Message  vincadonf le Ven 4 Sep 2015 - 16:03

merci pour l info .....par rapport au calif c est comment???? pareil ou moins???

multivan carat de 2007...moteur BNZ de 130cv ,BVA "JUL"...déflecteurs d air, multiflex faite maison...manège pour le passager avant installé...occultants...moonboots solace 17" et tongs noires de touareg 17"...teintage intégrale...ressorts court ABT -4...petite lame de toit qui va bien...grilles d aération avec moustiquaires...valises de fenetre van-essa...stickage periode bleu "made by slir"
vincadonf
Admin
Admin

Masculin Age : 49
Localisation (Ville) : var
N° de Département : 83 - var
Profession : Éplucheur d'annonces juste pour le fun

Message  vincadonf le Ven 9 Oct 2015 - 17:10

salut a tous ..je vous explique;...

j ai été contacté en mp par un membre qui pose des toits reymo dans le chnord de la France ....et il me dit que si il il y a de la demande pour des poses de toit hilo..il est prêt a aller faire la formation et devenir monteur agréé j imagine...

ca serait pas mal de savoir combien de membres seraient interressé par l idee.....

je tiens a rappeller ici qu il n est pas encore question de devis ou autres questions techniques ....

cette formation ne doit pas etre gratuite donc j imagine que notre membres veut savoir si va vaut le coup ou pas....

multivan carat de 2007...moteur BNZ de 130cv ,BVA "JUL"...déflecteurs d air, multiflex faite maison...manège pour le passager avant installé...occultants...moonboots solace 17" et tongs noires de touareg 17"...teintage intégrale...ressorts court ABT -4...petite lame de toit qui va bien...grilles d aération avec moustiquaires...valises de fenetre van-essa...stickage periode bleu "made by slir"
vincadonf
Admin
Admin

Message  Zam le Ven 9 Oct 2015 - 18:26

Moi, un de plus d'intéressé pour ce toit, selon tarif bien sûr
Zam
Pilote
Pilote

Localisation (Ville) : Petit village médiéval de l'Hérault
N° de Département : 34
Profession : Photographe

Message  vincadonf le Sam 10 Oct 2015 - 10:14

salut a tous en relisant le sujet .....ci dessous les personnes qui etaient ,seraient interressé....est ce que ca vous chauffe tojours .....merci de vous manifester si on peut faire avancer le schmilblick    
si de nouveaux membres sont interressé ,je rajouterai au fur et a mesure  

dans le desordre.....:
abspanion
fzs15
Marcus56
m2001margot
Misterclean
brianou
rs15
Sambvan
Zam
Ofi31
mich34

Dernière édition par vincadonf le Ven 13 Nov 2015 - 9:29, édité 4 fois

vincadonf
Admin
Admin

Message  msevestre le Sam 10 Oct 2015 - 11:10

Salut

tu peux me retirer de la liste, on souhaite faire installer pendant cet hiver, donc j'ai laissé de côté cette solution qui va nous faire dépasser nos échéances au profit de l'installation d'un SCA.

Merci
matt

msevestre
Conducteur T5
Conducteur T5

Localisation (Ville) : Proche de TLS

Message  abspanion le Sam 10 Oct 2015 - 13:01

ouaip pour moi

abspanion
T5 de Bronze
T5 de Bronze

Message  Ofi31 le Dim 8 Nov 2015 - 22:28

Salut a tous,

avez vous des retours? je suis intéressé  aussi en fonction du prix.

il ne semble pas y avoir de difference de prix entre  le court et le long ?
Ofi31
Conducteur T5
Conducteur T5

Masculin Age : 53
Localisation (Ville) : Blagnac

Message  AirDeD2 le Jeu 12 Nov 2015 - 22:49

Bonsoir!

bah comme msevestre on doit absolument poser le toit cet hiver.
donc ça sera sans nous finalment!

merci de ton investissement

AirDeD2
Jeune permis
Jeune permis

Masculin Age : 41
Localisation (Ville) : MONTGISCARD

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé